דף הבית צור קשר  היכן הארון אבנים פילוסופיה וקבלה מזלות סיפור או מעשיה בית הבחירה בדיקת שמות וזוגיות שם האדם חלומות ופתרונם התיקון של התיקון

 בס" ד

מה אומר השם?  לכל איש יש שם שנתן לו אלוקים ונתנו לו אביו ואימו"      

 

שם האדם  

= בגימטרייה = "שכינה"

היכנסו: למרכז העולמי ללימוד קבלה מובנית

 תכונות השם ע"פ נומרולוגיה תוכלו למצוא בתחתית דף זה

 אדם הובר פלאפון:5412620 -052

בתחילה הריני מביא תקציר של הנאמר ולאחר מכן נרד יותר לעומק הדברים

 
"טוב שם טוב משמן טוב" (קהלת, ז', א')

מהו שם? מה יש בו? מדוע אנו מייחסים לו עצמה כה גדולה?

-"כמה הולך שמן טוב? - מקיטון ועד לטרקלין; שם טוב- מסוף העולם ועד סופו"
(תלמוד בבלי, מסכת יבמות דף ט"ז, ע"ב).

על מנת להבין איזו משמעות יש ל'שם', עלינו להבין את המשמעות החבויה באותיות העבריות. אותיות אלה הן יותר מאשר סימנים המצטרפים למילים; הן מגשרות בין המציאות הגשמית לבין הרוחנית. על - פי הקבלה אדם מורכב משתי מהויות: מהמהות הגשמית - הגוף הנראה לעין, ומהמהות המטאפיסית - הנשמה. מעניין לציין כי המילה 'נשמה' מכילה בתוכה את המילה 'שם', ולא במקרה. שמו של אדם הוא החיבור שלו אל הנשמה. השם הוא כלי שמסוגל להעביר אנרגיה מסוימת, ולכן שמות שונים בעלי אותיות שונות, מעבירים אנרגיות שונות.

" המשימה הראשונה שקיבל אדם הראשון בגן עדן - לתת שמות לבעלי חיים "...וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ:" (בראשית ב', י"ט): כאשר האדם נתן שמות, הוא הפך להיות לאדון על סביבתו".

נתינת שם לילד היא אפוא מעשה גורלי וניתנת להורים במעיין נבואה....

נתינת שם לתינוק

האר"י מסביר בספרו "שער הגלגולים" (הקדמה, כ"ג): כאשר נולד תינוק הוא נולד עם שמו, אך ההורים צריכים לגלות מהו אותו שם. זאת אחת הסיבות לכך שאין נותנים שם לתינוק לפני הלידה.

לבן נותנים שם ביום השמיני, בברית המילה: עומדים ליד המוהל ומוסרים לו את השם תוך התכוונות ל 'תדר' הנכון (ראה הסבר בהמשך). הכוונה מתעלת את זרימת האנרגיה בטקס המילה, ומשפיעה על הרך הנולד ועל המשך חייו. במקרה של הולדת בת, בשבת הראשונה לאחר שעברו שבעה ימים נותנים את השם בבית הכנסת.

כיצד נדע לבחור שם נכון ?
  1. באמצעות מדיטציה או חלומות נוכל לקבל מידע מתאים.
  2. בעיון בפרשת השבוע בשבוע שבו נולד התינוק, נוכל לקבל רמזים לשם הרצוי; הפרשה מבטאת את האנרגיה הזמינה ביקום בשבוע הלידה.

לפי חכמת הקבלה, הנשמה בוחרת מתי ובאילו נסיבות היא תרד אל העולם הגשמי. לכן תינוק שנולד בשבוע מסוים - ה 'תיקון' שלו ומה שעליו לחוות בחיים, קשורים לאנרגיות של אותו שבוע. על ההורים לחפש אפוא בפרשת השבוע אחר שם בעל עצמה עבור תינוקם.

לדוגמא: בפרשת 'מקץ' מובא סיפור יוסף הצדיק שיצא מהכלא והפך למשנה למלך מצרים; תינוק שנולד באותו שבוע - מומלץ לקרוא לו בשם 'יוסף'.

שמות חיוביים
האר"י מסביר בספרו "שער הגלגולים" שכל שם הוא בעל אנרגיה מסוימת. לכן מומלץ לא לקרוא לילד על שם קרוב משפחה שנפטר, וידוע שהיו לו חיים בלתי מוצלחים (מחלות, בעיות מיוחדות וכד').

שמות מקראיים הם שמות חיוביים או שליליים - לפי תכונותיו של בעל השם. עקרונית, שמות תנ"כיים חיוביים נחשבים לשמות החזקים והטובים ביותר (הם שרדו אלפי שנים).

מה שחשוב הוא: לוודא שאכן מציידים את הילד\ה בשם טוב וחזק שיסייע לו להתמודד עם אתגרי החיים. שני שמות ויותר - מכבידים ומחלישים את האנרגיה של הילד, ולא מומלץ לעשות זאת.

שינוי שם
אדם יכול לשנות את גורלו במספר דרכים: שינוי שם, שינוי מקום ושינוי מעשה. מסביר ספר הזוהר: "כשהנבואה נגלית על ידי הקדם של מעשים קשים היא נקראת חזות קשה או חזיון. אשר שם שמות, שמות ודאי כי השם הוא הגורם לכל... " (כרך ג', פרשת נוח, סעיפים ט"ו-ט"ז). ומוסיף התלמוד הבבלי (מסכת ברכות, דף ז'): "שמא גָרים". כלומר, השם גורם, משפיע. לשם יש כוח, שמו של אדם יכול לקבוע את גורלו.

אברהם אבינו ('אברם' היה שמו לפני השינוי), האסטרולוג הראשון בהיסטוריה, צפה בכוכבים וראה בהם שלא ייוולד לו בן. אך כשהבורא הוציא אותו החוצה, וביקש ממנו לספור את הכוכבים (בראשית ט"ו, ה') - התאפשר לאדם לראות, בפעם הראשונה בהיסטוריה, כי ניתן לצאת מהשפעת הגורל ולשנותו. אברהם השתמש בטכניקה של שינוי שם, והוסיף ה"א לשמו. שינוי שם יכול אם כן לשנות את גורלו של האדם.

מתי מומלץ לשנות שם?

  • במצבים שבהם מרגיש האדם ששמו חוסם את התפתחותו והתקדמותו בחיים.
  • במצבים של מחלה קשה או של ילד חולה מאוד במשפחה.
  • הוספת אותיות לשם אף היא משמעותית מאוד, והשפעתה יכולה להיות חיובית או שלילית. הוספה או גריעה של אותיות משמות תנ"כים ידועים, איננה ידועה במסורת הקבלה. בשנים אחרונות פשט המנהג לעשות זאת בעצת "יודעי דבר" ואין לסמוך על זה כי אין לזה שום בסיס של ממש.
  • חיזוק שם כאשר השם הוא טוב אך הוא ניתן בהקטרים ובכוונות שליליים, גושים חיזוק שם, נתינת השם מחדש, הפעם בכוונה נכונה.

מספר דרכים לשינוי שם:

  • להחליט שהשם השתנה. מבחינת ההלכה היהודית השינוי תופס תוך שלושים יום.
  • להודיע למשרד הפנים.
  • בשבת בבוקר, בזמן קריאת התורה, בין העלייה השישית לשביעית - זהו העיתוי הטוב ביותר לבצע שינוי שם, כי האנרגיה חזקה במיוחד, ונותנת תוספת כוח לשינוי.

חיזוק שם
'חיזוק שם' עושים כאשר לילד ניתן אמנם שם בעל עצמה, אך הוא קרוי על שם קרוב משפחה שחייו לא היו טובים. בחיזוק שם ניתן השם מחדש, אך מכוונים לתדר הנכון - כמו לאישיות חיובית וחזקה מהתנ"ך.

 

  באדיבות ישיבת התפוצות   הר ציון    ירושלים

 מקורות: תנך.גמרא.זהר,תיקוני הזהר.שו"ת "מנחת אליעזר".שו"ת "ציץ אליעזר".ספר חכמת הנפש הרוקח.שו"ת "צמח צדק".ספר יצירה.שער הגלגולים הארי.רמב"ם.ידיד נפש רמח"ל.נפש החיים.מעם לועז.ספר הזכירה.ספר "חינא וחיסדא".שו"ת "משפטיך ליעקוב"."שפת אמת".דרך השם."עמק המלך"/של"ה קדוש."דעת חכמים" רב יהודה לייב.ספר הניקוד הרב יוסף גיקטיליא.ספר "אהבת שלום".ספר חכמת אדם.ליקוטי מוהר"ן.ספר המידות.ספר חסידים.פרקי אבות.סידור עבודת ישראל 106.ספר מערכות אלוקים שער אדם.מדרשים.ספר המנהגים.חיד"א.בן איש חי.מדרש רבה.משלי.ברית חדשה לוקוס.מטעמים.

 

שמי א.ד.מ. אבי דורון משה. ובתחילת דברי אני רוצה להודות: ל"טאטא"

ולרב הישיבה הרב מרדכי גולדשטיין ולרבני ישיבת התפוצות שהתירו לי להעביר את הנושא כאן בבית המדרש.

 

הדלקת נרות:

 

1.             הנר הראשון הוא לאותם חברים שלא הגיעו שתהיה להם בריאות והצלחה.

2.             הנר השני לבריאות כל החולים.

3.             הנר השלישי לעילוי נשמת כל הצדיקים

 

הסבר:

הסיבה שגרמה לי לרצות ולהעביר את השיחה דווקא בנושא זה נובע מרצוני לקרב אנשים ליהדות.

 

ומכיוון שמיסטיקה בכלל היא נושא שמעניין הרבה אנשים אולם לצערנו הוא פרוץ לכל רוח בדור זה

 לכן החלטתי ללקט את המידע שנותנת לנו התורה הקדושה

ולא כל מיני מיסטיקנים למיניהם  שמטעים את הציבור בגלל חיסרון דעת.

 

הנושא שנדבר עליו היום הוא נושא שניתן לפתח ולשוחח עליו בהרחבה במשך שעות רבות.

מכיוון שאנו מוגבלים בזמן אני מבקש מכם לשאול שאלות בכדי שע"י זה נוכל לנתב את השיחה.

השאלות:

   

 

 

חיוך:

 אחד שאל את הרבי:

רבי...איך אני מגיע לגן עדן?

 ענה לו הרבי:

"תלך ישר וימינה"!

 

ספר שמות פרק א      "ואלה שמות בני ישראל......"

בויקרא רבה לב-ה בשביל ארבעה דברים נגאלו ישראל ממצרים,

 בשם רב קפרא "שלא שינו את שמם ואת לשונם ולא אמרו לשון הרע ולא נמצאו בניהן אחד מהם פרוץ בערווה."

 

הוילנא גאון מסביר שגם בגלות פרס בימי האחשוורוש ההצלה הייתה שלא שינו את שמם ואת לשונם

אלא "מדינה ומדינה ככתבה ,עם ועם כלשונו"

 

וחידוש היעבץ " אם ילמדו את התינוק שום שפה ולא ישמע לשונות עכום יתחיל לדבר לשון הקודש בעצמו"

יומא פג:

שם: אומרת הגמרא בברכות ז: " היינו כינוי לאדם."

 

חז"ל אמרו שמא גרים....דהינו בשם האיש נרמזו מעשיו וקורותיו.

רבי מאיר דייק בשמא אם נאה הוא האיש או מכוער במעשיו....

 

רבי מאיר רבי יהודה ורבי יוסי הלכו בדרך.

רבי מאיר היה מדקדק בשמות אבל רבי יהודה ורבי יוסי לא!

הגיעו למקום אחד ביקשו ללון בו ונתנו להם.

שאלו את האכסנאי לשמו אמר להם "כידור".

רבי מאיר חשב בליבו "רשע הוא האיש" "כי דור תהפוכות המה" (דברים האזינו)

מכיוון שערב שבת היה זה הפקידו רבי יהודה ורבי יוסי את כספם אצל אותו האכסנאי,

 אולם רבי מאיר הלך והטמין את כספו אצל קבר אביו של אותו אחד.

נאה לו לפונדקאי אביו בחלום ואמר לו "קח את הכסף שמונח על ראשי"

למחרת סיפר הפונדקאי את חלומו לחכמים...אמרו לו חלומות של שבת אין בהם ממש ואין לסמוך עליהם.

למרות זאת הלך רבי מאיר ושמר על כספו כל השבת.

למחרת ביקשו החכמים להמשיך בדרכם וביקשו את כספם המופקד.

אמר להם הפונדקאי "והרי לא הפקדתם בידי כלום".

אמר להם רבי מאיר "מדוע לא דייקתם בשם ללמוד שאדם רשע הוא?"

אמרו לו מדוע לא אמרת לנו...

לקחו את הפונדקאי והכניסו את הפונדקאי  לחנות ראו שיש לו עדשים על שפמו

הלכו ונתנו סימן זה לאשתו ולקחו את הכסף.

הלך האכסנאי והרג את אשתו מרוב כעס על מה שעשתה.

 

מכאן גזרו חז"ל את העניין של מים אחרונים.

 

חיוך:

ילד אחד חוזר מהיום הראשון בבית הספר שאלת אותו אמו נו פשוש שלי איך היה לך היום? בסדר עונה הילד...

ואיך חמודי שלי הסתדר עם הילדים?   בסדר עונה הילד...

ואיך המורה בונבון שלי...?    בסדר עונה הילד...

 "ינגלה.." שלי למדת משהוא היום?   ...כן עונה הילד:    למדתי שקוראים לי ....דוד!

 

 

השם מיצג את שורש נשמתנו כרטיס הביקור שלנו.

הוא מסמל את תמצית אישיותו של האדם,כל מעלותיו,תכונותיו,אופיו ומהווה למעשה את זהותו האישית.

השם יוצר רושם מידי ולמעשה משמש כאריזה. גם צליל השם ומורכבות האותיות

נותנים לנו הרגשות שונות וזאת בגלל האנרגיות השונות המוקרנות ממנו.

 

כל  זה טמון בין אותיות שמו.

 

בעולם  הפרסום והעסקים שם = כסף....הרבה כסף!

שם זהו המוניטין של החברה וחברות רבות מקדישות תשומת לב רבה למציאת שם למותג חדש.

 

מדי בוקר אנו קוראים את הפסוק בפסוקי דזמרה "מונה מס" לכוכבים לכולם שמות יקרא" השם הוא הראשון בנתינת שמות.

השם ניתן לילד מתחילת היוולדו ואח"כ בעת המילה, ע"פ הסוד מכיוון שהילד ערל

ובעורלה שולטים שלוש הקליפות הטמאות ביותר לכן יש לקרוא בפעם הראשונה

את שם הילד דווקא בברית המילה ונכון שההורים לא יפרסמו כלל איך הם מעונינים לקרוא לבנם.

וכן נזכר באון גיליון כי ישו נימול ביום השמיני ויקרא שמו ישו (לוקוס ב כ"א).

כתב התשבץ כי טוב לקרוא לילד שנימול בתשעה באב מנחם (נחום נחומי נחמן)

 ולילד שנימול בפורים מרדכי לבת רצוי -  אסתר-הדסה.

בבת נוהגים לקרוא שמה ביום ב" או ה" ובפרט ביום השבת שהאבא עולה לתורה

והשמש מברך את היולדת והילדה ב"מי שברך"

ישנם מקרים בהם רוצים לקרוא לבת הנולדת ע"ש האב לדוגמא:

יהודה יהודית.

רפאל רפאלה.

נחם נחמה.

ציון ציונה. וכד".

מובא בשו"ת "ציץ אליעזר" שלא לעשות כן אך ע"פ דעת רוב הפוסקים מותר.

 

יש סברה שלא לקרוא לנקבה בשם של זכר או להפך.

דוגמא: דיקלה (דיקלה היה בנו הקטן של יקטן)

היום גם נוהגים לקצר שמות. ולא טוב הדבר מכיוון ששמו של האדם מרמז על תמצית תפקידו

ולכל אחד מהמינים שורש אחר כמו כן קיצור שם יכול לגרום לשינוי במהות תפקידו של אותו אדם..

כמו כן רצוי מאוד לא לקרוא בשמות לועזים ואלה שהגיעו לארץ עם שמות לועזים רצוי להוסיף שם לשמם.

 

השם הוא מעיין נבואה קטנה" שניתנה להורים ע"י השם

 

השם נושא בחובו משמעות פנימית, הבנה נסתרת וחכמה אישית קורה הרבה פעמים

שהורים מתכננים לתת שם מסוים לתינוק בזמן ההיריון ולאחר הלידה כשרואים את פניו של התינוק מקבלים את "השם" הנכון.

 

את הסיפור שמעתי מרב מבני ברק אינני זוכר את שמו...

שני עסקנים מבני ברק שותפים אחד מהם שומר מצוות בעל משפחה השני לא-חשוך ילדים.

הציע לו השותף שומר המצוות לנסוע לרבי אלימלך ממינסק

ישנה סגולה שאם באים על קברו וקוראים שם את ספר תהילים ויקבע לשמור שבת

ומצוות יפקד בבנים זכרים, לנסוע באותו היום ולחזור...וכך עשו.

כשהיו שם הציע לו השותף לקבל על עצמו ולקרוא את הילד ע"ש רבי אלימלך וכך באמת עשה.

לאחר כשנה בזמן הברית כשבאו לקרא לילד בשמו הזכיר לו השותף את נדרו...

האיש היה בלחץ מכיוון שאשתו הייתה זו שהחליטה על שם הילד...

לאחר שכנועים רבים החליטו לתת לילד שני שמות הראשון השם שניתן ע"י האימא והשני אלימלך....

ומה היה השם שניתן לו ע"י האם?   נועם!

 

בבראשית ב פסוק כ

ויקרא האדם שמות לכל הבהמה ולעוף השמים ולכל חית השדה"...ולאדם לא מצא עזר כנגדו..."

האדם הכיר את טבע הברואים קרא לכל אחד מהם בשם זכרים לחוד ונקבות לחוד.

עד היום  הם נקראים באותם שמות בדיוק שנתן להם האדם!

 

אז שאל אותו השם...ובאיזה שם נקרא לך?

השיב לו "יפה לי השם אדם כי מן האדמה לקחתי.

 

ואח"כ: בראשית ב-כ"ג

"ויאמר האדם זאת הפעם עצם מעצמותיי בשר מבשרי לזאת יקרא אישה כי מאיש לקחה זאת".

ובמדרש: נשאל אדם ע"י השם "ואני מה שמי?" אמר לו: לך נאה להיקרא א.ד.נ.י. שאתה אדון לכל בריותך.

אמר רב אחא זהו שנאמר "אני ה' הוא שמי" הוא שמי שקרא לי האדם הראשון.

 

בספר חסידים כתוב:

שהשם  גורם לטובה או רעה, יש אדם שכל הנקראים בשמו יצליחו לגדולה וזהו פירוש הפסוק: "ויקרא בהם שמי ושם אבותיי".

 

בזוהר כתוב "ה' הסתכל באורייתא וברא עלמא"

השם ישראל נוטריקון יש שישים ריבוא אותיות לתורה"

לכל אדם חלק באות שלמה או בקוץ או בתג של האות הוילנא גאון כתב כי הכל

כלול בתורה ולא רק הכללים בלבד אלא אפילו פרטיו של כל מין ומין של כל אדם בפרט וכל מה שיארע לו מיום היוולדו ועד סופו.

והנה ידוע מה שאמרו חז"ל (ברכות ז(

לכו חזו מפעלות אלוקים אשר שם שמת בארץ"

אל תקרי שמת אלה שמות.

כי השם הוא עצם נפשו של האדם.

 

והראיה לכך גם היא מספר בראשית.

"וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו".

 

"ומשלמה המלך" למה קוראים לצפרדע צפרדע כי היא צופרת בדעת זהר.

ו למה לחתול חתול ? כי היא "מחתלת" את צרכיה.

 

השם מורכב מצירופיי אותיות כאשר לכל אות אחיזה בשורשה העליון.

והשורש העליון מהווה למעשה את ההשפעה, התכונות, היסודות ,

כישוריו ודחפיו וכן האמצעים העומדים לרשותו בהתמודדות עם החיים.

שמו של האדם קשור עם עצם חייו ואריכות ימיו.

בעל "השפת אמת" כותב בספרו "כל כוכב וכל מלאך נבראו לדבר מיוחד שליחות ספציפית

מהשם יתברך לכן קודם נקבע לכל אחד "שם עליון" (שורש שמו)

כדי שתדבק פעולתו בכוח עליון וכל שם נטבע בו הכוח להוציא לפועל את שליחותו.

 

ר" יוסף מטארני בתשובותיו ח"א סימן רע"ט אמר שלא להעלות שם : אדם , נח אלא רק מאברהם ואילך.

ובספר חכמת נפש של הרוקח תלמידו של רבי יהודה החסיד כתוב :

לא יקרא לילדיו בשמות אברהם יצחק ויעקב ומשה והדעות הרווחות על כך

שמדובר דווקא ברצף אבל אם מפסיק בניהם אין חשש ובשו"ת "מנחת יצחק"

נכתב כי אדם שאינו יודע מאיסור זה עליו נאמר "שומר פתאים ה'" ואין לחשוש.

בצואת רבינו יהודה החסיד לא יקרא לבניו בשמות יהודה ושמואל והרבה

מהפוסקים התקשו להבין את סיבת הדבר וישנן דעות שרבי יהודה החסיד התכוון דווקא לדורו.

 

גדול מרב רבי גדול מרבי רבן גדול מרבן שמו!

בפרק כיצד צולין פ"ו

בריה דרב נתן אלקלע לבי רב נחמן בר יצחק ואמרו ליה מה שמך אמר להו

רב הונא ואמרו ליה מ"ט קרות לך רב הונא כי חשבוהו לגסות הרוח שמחזיק שררה לעצמו על כך,

השיבן "מקטנותי קוראין לי כך ולא משום גסות רוח הוא אלא שהורגלתי בכך,.

 

לכן אם ישאלו אדם לשמו יאמר שמו סתם ולא הפאר שקודם שמו כמו רב או רבי רק שמו סתם מטעם דרך ארץ.

 

כבר בזמן התנאים כמו הילל רבן גמליאל ורבי שמעון כן הורקנוס התפשט המנהג

לקרוא בשם אבי אביו וע"ז אמר רבי יוסי הראשונים שהכירו את ייחוסיהם היו מוציאים שמם לשם המאורע ולא על שם אבותם.

אבל אנו שאיננו מכירים את ייחוסינו אנו מוציאים לשם אבותינו והיו מדקדקים לקרות בשמות של אנשים זקנים אשר הצליחו במעשיהם.

 

סדר נתינת  השמות הוא לקרוא לבן הראשון שנולד ע"ש אבי אביו מקודם וכן פירש רשי על הפסוק

"והיה בכזיב בלדתה אותו.."(בראשית לח) לפי שדרך האיש לקרוא שם לבנו הראשון והאישה לשני

וכן הסדר לכך נאמר ב-ער בכורו..ויקרא. ובאונן שהיה השני ותקרא.

ובשלה שהוא השלישי נאמר גם כן ותקרא והיה צריך יהודה לקרוא שמו על הסדר הנכון

אלא שלא היה במקומו לכך נאמר "והיה בכזיב בלדתה אותו" ולפיכך קראה תמר אותו בשם.

 

ישנם מקומות שנהגו לקרא את השם של התינוק הראשון ע"ש האב של האבא

ואם האישה רוצה לקרות את הילד ע"ש האבא שלה לא יכול לעשות הבעל כרצון אשתו...

וכתב בד"ט שאם ירצה לקרוא לבן ע"ש שניהם יקדים את שם אביו.

ואם האב מת קוראים לבן בשמו ואפילו אם אביו חיי אין קוראים על שמו כי רק הגוים קוראים לבן ע"ש אביהם בחיו

 ובשו"ע יו"ד סימן רמ" סעיף ב" בש"ק מובא שהטעם העיקרי הוא משום כיבוד אב

ואם ז"א  שלשאר האחים יהיה אסור לקרוא לאותו אח ששמו כשם אביהם

וע"פ צואת רבינו יהודה החסיד: אסור לקרוא לבנו או ביתו ע"ש אביו או אמו אם עודם בחיים

אך מנהג ספרד-אשכנז והתימנים ברור שתמיד התירו בזה

ודעת המקובלים לא לקרוא על שם הסבא או הסבתא בעודם בחיים.

 

יש מניעה לתת לתינוקות שמות של נפטרים במיתות משונות או אנשים שהלכו לעולמם בגיל צעיר

והמנחת אליעזר הקפיד שלא לקרוא על שם אדם שנפטר קודם גיל 50 אלא אם כן יקראו לו בשני שמות

והשם השני תחילה או להבדיל בנים שמתו כבר "יש ששמותיהם נאים ומעשיהם מכוערים

וכן להפך (ב"ר שלח)וצריכים להיזהר לא לקרא לתינוק בשם של אדם רשע ודרש ר" א.

"ושם רשעים ירקב"(משלי) וביומא לח: שלא יקרא אדם לבנו שם אדם רשע...

ובתוספות ישן שם:ולולא שעשה ישמעאל תשובה או מפני שקרו ה"

בעצמו כן נמנעו לקרוא לשמו ר"ל בימי התלמוד אבל עכשיו אין אנו קורין בשם ישמעאל,

לדעת הרמבם מותר לקרוא ש"ע אביו שהיה רשע אך יש לכוון גם לצדיק

שיש לו אותו השם לעומתו כתב החתם סופר שבני לוי קראו לבנם קורח על שם אחד מאלופי עשו

ולמרות גדולתו נעשה רשע שהשם גורם.

 

הרשעים אותיות שמם מתמעטין ע"י מעשיהם הרעים אחאב שהיה נביא שקר נקרא לבסוף אחב עפרון החיתי, יונדב....

 לרמב"ן היה תלמיד בשם אבנר והוא יצא לתרבות רעה מסיבה זו:

באחד מהשיעורים של הרמב"ן הוא אמר שבפרשת האזינו מרומזת כל התורה כולה כולל כל שמות האדם וענייניהם.

אבנר ששמע את זה לא היה מוכן לקבל את העניין ולא לקח זמן רב

והוא החל לזלזל בדיברי רבו הרמב"ן עד אשר היגיע לכפירה מוחלטת וכתוצאה מכך השתמד.

יום אחד קרא לו הרמב"ן להגיע אליו!

אבנר שהפך לרע ומרדן הביא עמו חזיר והחל אוכל מול רבו, תוך שהוא שואל "על כמה כריתות עברתי היום"?.

ענה לו  הרמב"ן בכאב ובפליאה על ארבע כריתות התפלא אבנר ואמר והרי עברתי על חמישה לאוין...

ואכן הודה לו הרמב"ן על כך.

שאל אותו הרמב"ן מה הביא אותו להגיע למצב שכזה..

ענה לו אבנר שכל הסיפור של כפירתו החל מהעניין של השיחה בו דיבר על פרשת האזינו.

ענה לו הרמב"ן שהכל אמת...שאל אותו אבנר והיכן מרומז שמי?

ענה לו הרמב"ן:"אפאיהם אשביתה מאנוש זכרם" אות שלישית של כל תיבה מצרף השם = אבנר!

כאשר שמע התלמיד אבנר את הדבר חרד מאוד ונפל על פניו ושאל את הרמב"ן אם יוכל לכפר ולעשות תשובה.

ענה לו הרמב"ן והרי אמרתי לך את הפסוק!

הלך אותו תלמיד בספינה והיא נטרפה ולא נודע סופו.

הרמב"ן הרבה בתפילות על תלמידו וזה התגלה לו בחלום ואמר לו

שבזכות תפילותיו הועיל לו והוא נכנס לגהנום רק ל 12 חודש ואח"כ יעשה לו מזור.

 

והחידא הקדוש כתב כי ליששכר בנו של יעקוב אבינו היה בן וקרא לו יוב

באותה תקופה היה אליל שנקרא יוב וכשגדל בנו בא בטענה אל אביו שהסכים איתו ונתן לו אות משמו ומאז נקרא ישוב ויששכר נקרא ישכר.

כמו כן אסור לקרוא לילד ע"ש אדם שנפטר וטרם נקבר ולזה מספר טעמים:

ה 1. שאם נגזר על הנפטר גלגול ח"ו הגלגול ממתין עד שיקבר אותו אדם וזה יוצר ערבוב בסוד הגלגול (על גלגולים אגב בשיחה הבאה).

ה 2. ידוע כי אסור להלין את המת והוא בצער גדול וכאשר יקראו לילד ע"ש זה יכול להשפיע לרעה.

 

הרב משה קליגר בא לעיר בראד ושם כבדו אותו בסנדקאות לילד שאביו גסס

ע"פ מנהג המקום נהגו אנשי העיר להמתין עד למותו של האב בכדי שיוכלו לקרוא לבן ע"ש.

אולם הרב שלמה קליגר לא הסכים וזירז אותם לבצע הברית מיד והנה מיד אחרי הברית הוטב מצבו של האב

מצוות הברית הוסיפה זכויות לאב וכך הוטב מצבו.

 

במידה והתינוק חולה והברית נדחה גם אז לא יקראו לילד בשם ואם וכאשר ירצו לברכו בבית הכנסת

או אצל ציד יאמרו "מי שברך....את הרך הנולד פלוני בן פלונית".

 

תינוק שנפטר קודם הברית ח"ו וכן כל הנפלים

מלים אותם לפני קבורתם ובשדי חמד מביא

"שאם לא קראו לו בשם יקראו לו בשם לאחר קבורה"

ואם קברו תינוק תוך שמונה ימים ולא מלו אותו יפתחו את הקבר יוציאו אותו ימולו אותו ויקראו לו בשם

גם לתינוקת שנפטרה בתוך 30 יום ולא קראו לה בשם חשוב מאוד לקרוא לה בשם אפילו לאחר קבורתה.

 

ובצוואת  רבנו יהודה החסיד כמו גם בספר "חכמת הנפש"

של הרוקח כתב כי אישה אלמנה לא תינשא לאדם ששמו כשם בעלה שנפטר או להפך

אלמן לא ישא אישה כשם אשתו שנפטרה והטעם לכך הוא שלזוג יש קשר רוחני

וכאשר הם נישאים לאדם בעל אותו שם נעשה קטרוג על החי וע"כ ישנה סכנת מוות רח"ל.

 

במקרה של גרושים מובא בספר "משנה הלכות" ח"ז סימן רמה שיש מקום להחמיר ובספר

"מנחת יצחק" כתוב "כי על המחמיר תבוא ברכה.

לכן במקרה כזה רצוי מאוד להוסיף שם ולקרוא אותו כשם ראשון.

 

לחולים קשים יש עניין להוסיף שם: חי, חיים,ברוך,שלום,רפאל,עזריאל.. חיה,ברכה כסגולה שיתרפא מחוליו.

 

כתוב בספר חכמת אדם פירוש על צואת ר"י החסיד שלא ישא אדם אישה 

ששמה כשם אמו או כשם חמיו...וזה דווקא במשולשים ,ויש הסוברים שהטעם לכך הוא

"עינא בישא" ולכן אם נפטר החם או החמות אין חשש, הטעם האחר הוא מטעם כיבוד אב ואם

שאם יקרא לאשתו ליד אמו הרי זה "זילותא" אולם כשיש לאחד מהם שני שמות אין לחשוש.

ז"א אדם ששמו ראובן ושם חתנו ראובן לא ייקח חתן ששמו ראובן כי אז לא יצליח זה יוצר משולש וכמו כן באשה

ובספר "חינא וחיסדא" כתב שיש למנוע שידוך ששם האיש ושם האישה זהים דוגמא:

רוני,גיל,שרון, דניאל ואם חפצים מאוד להינשא ישאלו רב הבקיא בתורת השמות ואחד מהם יוסיף שם.

 

בספר הזכירה: לא יגורו אנשים ששמותיהם שווים בדירה אחת והסכנה שאחד מהם ימות ח"ו והשני יעני.

אולם בספר "יפה ללב" כתוב כי אם שניהם תלמידי חכמים ואוהבים זה את זה אין לחשוש ולגבי נשים יש להקל.

 

"וקורא לך שם חדש אשר פי ה" יקבנו".

פי ה" זו תורה (מטעמים 47).

 

כמה מאתנו מאושרים מהשם שלנו?

כמה מאתנו מעונינים לשנות את השם?

 

אמרו חז"ל שלשה דברים קוראים גזר דינו של אדם ואחד מהם הוא שינוי השם.

בזמן התלמוד השתמשו בשינוי השם לקרוע גזר דינו אם נגזרה עליו מיתה כמובא במסכת ראש השנה טז":

כלומר שאיש אחר הוא ולא אותו האיש שנגזרה עליו המיתה.

 

ע"פ המקובלים רווחת הסברה שע"י שינוי השם ייהפך דינו למידת הרחמים כפי שמופיע בספר מערכות אלוקים שער אדם....

והיו רגילים לפתוח ספר תורה או תנך והשם הראשון שהופיע מצד ימין בחרו בו מעין גורל.

הרמב"ם אומר שכל בעל תשובה צריך לשנות את שמו ומקומו...רבי נחמן מחזק תפיסה זאת בספר המידות.

 

השם מיצג את התפקיד שניתן לנו לכל שם יש פעולה אותו הוא גורם והווה אומר

שאדם מוסיף לעצמו שם או משנה את שמו הוא נוטל על עצמו תפקיד נוסף...

שם כפי שהזכרתי בתחילת דברי הוא מעין נבואה קטנה שניתנה להורים...

השם הזה הוא השם שמתאים ביותר לצופן הגנטי של כשרונותינו.

 

לעולם לא נצליח לשנות דפוסים של שם הלידה גם אם נשנה את שמנו עשרות פעמים....

אגב במשרד הפנים מותר לשנות שם רק כל 7 שנים.

 

לאלו אנשים במקורות שונה השם?

בימי קדם היה שינוי השם להורות על פעולה נכבדת בחיי האיש...

אמרו חז"ל כל העולה לגדולה מוסיפים על שמו שנאמר והיה שמך

אברהם....אברם אב של ארם  ואח"כ  אברהם אב של כל העולם -

שרי- שרה שלי לאומתה בלבד ואח"כ שרה- שרתי לכל העולם, ידוע כי לשרה היה גם שם נוסף "בכל" (והשם' ברך את אברהם בכל...")

 

בבראשית טו לך לך

"ויוצא אותו החוצה ויאמר הבט נא השמיימה וספר הכוכבים אם תוכל לספור אותם ויאמר לו כה יהיה זרעך".

בעל הטורים: ויוצא אותו החוצה בגימטרייה איצטגנינותו.

ורשי מבהר שם: לפי פשוטו הוציא אותו מאהלו לחוץ לראות הכוכבים אבל ע"פ מדרשו:

אמר לו מאצטגנינות שלך שראית במזלות שאינך עתיד להעמיד בן.

אברם אין לו בן אבל אברהם יש לו בן וכן שרי לא תלד אבל שרה תלד. אני קורא לכם שם אחר וישתנה המזל.

 

שם יעקב לישראל "כי שרית עם אנשים ותוכל". יעקוב מרמז על מחלוקת

"ויעקבני זה פעמים" ישראל לעומת זאת מורה על אחדות ושלמות "אורייתא קב"ה וישראל חד הוא".

ויקרא משה להושע בן נון יהושוע.

 

ושמות נכפלים כגון:

נח נח

אברהם אברהם

יעקב יעקב

משה משה פרץ פרץ שמואל שמואל

יש אומרים שכל מי שנכפל שמו נמצא בשני העולמות בעולם הזה ובעולם הבא.

במדרש שמות מוסבר כי באברהם ישנו הפסק בין השמות לעומת משה בו אין קו הפסק

ומסבירים שם כי אצל משה לא היה הפסק בינו לבין השכינה כמו שאמרו חז"ל שכינה מדברת מתוך גרונו....

למשה אגב היו שבעה שמות...כך גם למשיח...

 

ולגבי תרח תרח כתוב בגמרא "לא נפטר אברהם עד שנתבשר שתרח אביו עשה תשובה.

 

ומהסרטים....

וודי אלן אלן סטיוארט קינסברג

קירק דוגלאס יזיר דניאלוביץ.

מרלין מונרו נורמה גין מורנסטון.

גם אצלנו היו כוכבים.... רשי בספר שמות שפרה-יוכבד   פועה זו מרים.

 

אנחנו מתקרבים לפורים אז....:

מה היה השם הנוסף של אסתר המלכה? הדסה!

ולמרדכי היהודי?   פתחיה.

 

שינוי שם יכול ליצור הזדמנויות טובות, אבל בדרך כלל רצוי מאוד להישאר

עם השם שניתן בזמן הלידה מכיוון שלכתחילה אין לעקור "שם עריסה".

 

הצדיק הרב שמעליק שנפטר בגיל 52 אמר שלולא היה נשאר שמו שמואל

ולא היו משנים את שמו לשמעליקי היה מגיע לדרגה של שמואל הרמתי מכיוון שהוא היה גלגולו.

 

הטעם שנקרא ר"י בן פזי מכיוון שבא לרשבי ואמר לו שהוא רוצה ללמוד תורה בכדי להעשיר

רצה זה להענישו אך משמים יצאה בת קול ועצרה בו, לאחר זמן מה היגיע לרשבי

אדם שירש מאביו 13 כוסות של זהב ואחד מהם הוא נדר לתת לאדם שילמד תורה עבורו,

יום אחד ראה רשבי כי הוא בוכה שאל אותו לסיבה וענה לו

"טול את הכוס ממני וכי אני אמכור שכר תורה ח"ו" וכך נשאר השם בן פזי (זהר לה)

 

והטעם שרבי יוחנן נקרא בן תורתא חסיד אחד מכר את שורו לגוי ובשבת

לא רצה השור לחרוש ורצה הגוי לבטל את המיקח ואז לחש החסיד באוזן השור

"כל זמן שהית בבית ישראל מצווה היית על שביתת שבת אבל בבית זה אי אתה מצווה ועמד השור וחרש.

 

 

ישנם שמות שההשפעה שלהם שלילית:

לוט

לילי השם הזה חתוך מן השם לילית וכל עינינו הוא לילה וחושך.

נעמה בתיקוני הזהר "נעמה אימן של השדים"  אך שם זה הוא גם שמה של אשתו של נח.

        עשו ,נמרוד, אחאב רצוי מאוד לבטלם.

 

לכל אדם יש שני שמות אחד מצד הקדושה והשני לא (שער הגלגולים הקדמה כ"ג).

 

המקובלים כותבים שפרעה היה כוח של טומאה נורא ואיום המהר"ל מפרג כתב

כי פרעה לא היה בגדר ברייה "אמגושי היה" (מן שד) וידע היטב את תורת הכישוף

לכן נתן ליוסף הצדיק ששמו שם קדוש את השם "צפנת פענח" בכדי להכניע את כוחותיו למרותו

אולם יוסף עמד על כך שיקראו לו יוסף והוכחה לכך בפסוקים שלאחר...ז"א רק פרעה היה קורא לו בשם זה.

 

גם נבוכדנצר מלך בבל ניסה להשפיע לקרוא לגדולי ישראל בשמות של טומאה

כפי שמובא בדניאל פרק א-ז: "וישם להם שר הסריסים שמות וישם לדניאל בלשצר ולחנניה שדרך ולמישאל מישך ולעזריה עבד נגו."

כל זאת במטרה להכניעם בעל כורחם תחת סמכותו.

 

גם האחשורוש שינה את שמות הנשים שבאו לחצרו  "ונקראה בשם..."

רשי מבהיר עניין זה בדיברי הימים ב פרק לו" ד' "והכל להודיע שהוא מושל בו ולכנות לו שם כרצונו".

 

ובספר "דברי שאול" בשם הר"י מברונא נכון שלא לקרוא לכתחילה את השם

אליהו אלא אליה ובטח לא "אלי"... וכן גדליהו גדליה  מהטעם שבשמות

אלו יש שלוש אותיות של שם השם אך מוסיף אם קראו כבר בשם זה בברית לא ישנו

אך שמות כגון בת אל, אב אל, או סיומת של אל בשני מילים נפרדות לכתחילה לא יקרא.

 

        הארי הזהיר שלא להזכיר שמות מלאכים לדוגמא סמא"ל ס"מ מטטרו"ן מט"ט.

אבל אותם מלאכים שיש להם שמות אנשים ג.מ.ר.א. שרי.

        רצוי לא לקרוא בשמות של גאות ויופי לדוגמא: הוד,יפה,קרן.

 

אזבל או אזבלה רצוי להימנע מכיוון ששורש שמותם רע- ואם קראו יוסיפו שם.

 

סדר שינוי השם:

יעשה פדיון באשמורת סמוך לעלות השחר או בבוקר אחרי התפילה  ויקח ק"ס מטבעות כסף=קס

בגימטרייה (כסף רומז לחסד) או ק"ס מטבעות נחושת.

אח"כ טוב ללמד מזמר מ"א ויחלק מעות להרבה ענים.

וכפי שמופיע בסידור החיד"א : יעקוב אחרי סדר שינוי השם.

לגוי שהתגייר נכון שישנה את שמו לאחר טבילה במקווה בציבור של 10 ובדיעבד גם 3 נמי.

וראוי שיקרא שמו אברהם ובתנאי שלא ישנה שמו בעתיד לאבי וכן עקיבא ולגיורת שרה, חוה..

 

ההיסטוריה של שמות המשפחה אף היא מורכבת...בכל התנך לא מצאנו שנקראים האנשים בשמות משפחה...אלא פלוני בן פלוני...

כשרבו האנשים בעולם התחילו לקרא  בשם משפחה שייצג את המחוז בו נולדו: צנעני ..טולדנו.

ואח"כ שמות של המקצועות שלהם....חדד-כלי כסף, מועלם-מורה....

 סגולה שלא ישתכח שמו ליום הדין: יאמר בכל יום בסוף י"ח קודם ויהי לרצון....

פסוק המתחיל בתחילת אות שמו ומסיים באות משמו...דהיינו אותו השם שקוראים אותו לתורה דוגמא:

מי  ששמו יצחק וקורים אותו איציק צריך לקרוא הפסוק שמתחיל ב י" ולסיים ב- ק" וכן

כולם ומכל שכן מי ששמו נמצא בפסוק עצמו כגון דן או נח או צדיק שאין צריך לכל זה.

ולכתחילה רצוי לא לקרוא לילד בשם של שני אותיות חן ,שי,פז,וכד' ואם מובטח שצדיק

הוא אין חשש והטעם לזה שבשעת פטירתו של אדם שואלים את שמו ואם רשע הוא

החטא מחליש ומעלים אות אחת משמו ולעיתים אף שתיים..

 

סגולה למי שמתים בניו ח"ו יקרא לבנו אשר יולד לו בן ציון ויחיה. (טעמי המנהגים).

הרב הקדוש מטשארטקוב סיפר כי כאשר היגיע הבעל שם טוב לארץ ישראל בדרכו

לאינסטמבול חקר ובדק מה הרעש הגדול שנעשה מהקמעים שכותב הרב הקדוש

"נפתלי הכהן" והנה כאשר פתח את אחד הקמיעים מצא שהיה כתוב שם שמו "נפתלי הכהן"

אמר על זה הרב הקדוש מטשארטקוב כי שמו של הצדיק יכול להועיל כמו השמות הקדושים.

 

סגולה לאדם שיש לו רק בנות ומעונין בבנים ישנה עצה נפלאה:

יקרא לבתו האחרונה "בת שבע" ואחריה יולד בעז"ה בן זכר....

 

ע"פ תורת הסוד ישנה השפעה רבה אם יש שם נוסף,צורת האותיות שבשם,שורשם והבסיס מהם הן מושפעות.

עפר - ענווה ושפלות לעומת עצלות ובטלן.

מים קדוש לעומת נואף.

רוח דרגא רוחנית גבוהה לעומת פטפטן דבריו רקים ופוחז.

אש מנהיגות רוחנית לעומת כעסן בעל גאווה.

 

השם סם- מורה על אדם נוח או סגור?

האלפא ביתא של לשון הקודש מורות על כלים בהם מתלבשים ומצטמצמים האורות האורות הן אלו המורות על בחינת כלים מושלמים

שבקומת המלכות.

התלבשות כוח הבריאה שטבע הבורא בעולם, באמצעותם מתגלות השפעות המאציל בבריאה.

 

סוד האותיות הוא מידע מצונזר בד"כ אולם ממש על קצה המזלג:

 

ישנם ג חלוקות של אותיות.

 

האות א מורכבת מ 2 י ו 1 ו והיא המקור כל האותיות שואבות ממנה.

א,מ,ש  - אותיות אלו מסמלות את בסיס האוויר (דאהבז) המים והאש.

 7 כפולות ב,ג,ד,כ,פ,ר,ת מסמלות ימים וספירות.

 12 פשוטות ה,ו,ז,ח,ט,י,ל,נ,ס,ע,צ,ק. מסמלות את החדשים והמזלות.

 נוספות להן אותיות סופיות מנצפך והרי יש לנו 27 אותיות סה"כ בחלוקה שמתחלקת ל 4 קבוצות המייצגות כל אחת בסיס אחר.

 

לכל אות חשיבות ואנרגיה שונה וכך גם לסדר ורצף האותיות.

האות ה 1 מייצגת את הנשמה ומבטאת חשיבה.

השניה מייצגת את הלב מבטאת רגש.

השלישית כבד וכליות עשייה כעסים ואגו.      אלה נקראות אותיות מ.ל.ך. מח  לב  כבד.

ככל שהאות קטנה יותר ככל שהאש השחורה מעטה יותר לעומת האש הלבנה כך גם ההארה גדולה יותר.

 

בנוסף ישנה חלוקה נוספת ל ג קבוצות נוספות.

ימין-חסד ב,ג,ד,ה,ו,ז,ח.

אמצע-רחמים ח,ט,י,כ,ל,מ,נ,ס

שמאל-דין י,פ,צ,ק,ר,ש,ת.

 

ב,ג,ד הן חסד ממש

ה,ו,ז ספירת הנצח.

אות ח היא במלכות

ט,י,כ תפארת

ל,מ,נ יסוד

פ מלכות

ע,פ,צ גבורה

ק,ר,ש הוד

ת מלכות

 

נמצאו ג אותיות במלכות

ח,פ,ת כוללים חסד דין ורחמים

 

בדיקת שמות ע"י צירופן 2 אבנים בונים 4     בתים

                                 3 אבנים בונים 6     בתים

                                 4 אבנים בונים 24   בתים

                                 5 אבנים בונים 125 בתים   

 

                                 משה מהש שמה שהמ המש השמ

 בסיום מסכת נהגו להזכיר את עשרת בניו של רב פפא קודם אמירת קדיש והטעם

שבשנת 3000 קי"ג ליצירה נהרגו בניו על קידוש השם וידוע שבישיבתו של

רב פפא למדו כל השישה סדרים ובמסכת עוקצין למדו ב-13 פנים וזה העת להזכירם שזכותם תגן עלינו.

 שמו של האדם מכיל איפה שפע של מידע שהו הכינוי המיוחד המבדיל אותנו מאחרים

מה אומר השם שלי בשיטה הנומרולוגית?
בניתוח נומרולוגי מבצעים חישוב של צירוף אותיות בשם הפרטי ובשם המשפחה לערך מספרי אחד על פי שיטת הצמצום, למעט אם מתקבל 11 או 22 - שבמקרה כזה לא ממשיכים בצמצום.

לדוגמא: בשם - אדם       הובר 
                       2265    441
             
על פי שיטת הצמצום    15 =6  )

זהו מספר השם של האדם. 

נתבונן במספר 6 ונראה את פירושו.

מספר השם 1

אתה מחפש לבטא את אישיותך בכל דרך מקורית אפשרית, וזוהי אחת השאיפות המרכזיות בחייך - לקרוא דרור
לרצונותיך ולשאיפותיך, כך שלא תהיה כבול על ידי מוסכמות של חוקים חברתיים.
אתה שומר בקנאות על פרטיותך.
חשוב שתדע כי כדי להגשים שאיפתך זו עליך ליטול אחריות ולאזור אומץ לעמוד בפני מכשולים רבים, ורק אז תוכל להגיע אל הנחלה.
חשוב לך לעמוד בראש המחנה, ליזום ולחקור תחומים ורעיונות חדשים.
החיפוש אחר אתגרים חדשים והשגת היעדים שאתה מציב לעצמך מלהיבים אותך.
אתה זקוק מדי פעם להישגים כהוכחות לפועלך.
והדבר מעודד אותך להמשיך במרוץ אחר השגת יעדים נוספים
.

מספר השם 2

אתה אדם בעל רגישות רבה לסביבה ולזולת.
בורכת ביכולת מדהימה להקשיב לצורכי הזולת, לרחשי ליבו ולמצוקותיו.
עבודה סוציאלית, הדרכה חברתית, או עמידה בראש ארגון למען זכויות אדם, הם מקצת מהמקצועות שבהם צפויה לך הצלחה רבה.
האהבה, הסבלנות, הכנות והיכולת האינטואיטיבית הטבועים בך מסייעים לך לעזור לזולת ולהבין את רגשותיו.
חבריך תמיד ימצאו אצלך אוזן קשבת והבנה.
בהיותך אדם רגיש ועדין אתה סולד מהתנהגות בוטה ומגסות רוח.

מספר השם 3

אתה בעל כשרון להופיע בפני אנשים ולגרום להם שמחה ורוממות רוח.
ניחנת בכישורים של שחקן הבאים לידי ביטוי ביכולת מילולית ובכישרון רב לכתיבה.
אתה נהנה להצחיק ולשעשע אנשים ותכונה זו לא אחת מסייעת לך להיחלץ ממצבים מביכים שאליהם אתה נקלע. אתה מוצא סיפוק רב מעצם היכולת לתת משהו מעצמך לאחרים.
הדבר יכול למלא את עולמך.
עליך ללמוד למקד את כישרונותיך ולא לפזר אותם לכל עבר.
אל תשכח להעניק תשומת לב מתאימה לקרובים לך ולבני משפחתך, שכן, לעיתים אתה תקוע בעולמך התיאטרלי ושוכח את העיקר.
למרות כישרון המשחק שלך, אתה אדם כן וגלוי.
אתה מסוגל לומר לקרובים אליך את מה שאתה חושב עליהם, גם אם אין הדברים נעימים לאוזניהם.
נסה לעדן את דרכך על מנת לא לפגוע בלי משים ברגשות הזולת.

מספר השם 4

יש בך מידה רבה של משמעת עצמית.
כשאתה מציב לעצמך מטרות, אתה משיג אותן כמעט בכל מחיר.
אתה אדם מאורגן ושיטתי ומודע לכך שתוצאות מקסימליות ניתן להשיג על ידי עבודה קשה ומאומצת.
אתה מוכן לוותר על דברים רבים ובלבד שהעבודה שתבצע "תוליד" מוצר מוגמר ומושלם.
אתה אדם אמין וישר ואנשים בסביבתך נוטים לסמוך עליך.
לעיתים תכונות אלו גורמות לאנשים לתפוס אותך כנאיבי בחברה המודרנית.
כדאי לך להיות יותר פתוח לחידושים ולשינויים, שעשויים להקל ולייעל את עבודתך.
היותך פרפקציוניסט השבוי בדפוסים נוקשים, מביאה אותך לדרוש מאחרים להיות כמוך.
היה פחות נוקשה בדרישותיך מפני שאנשים מפרשים התנהגות כזו כנוקשה ואכזרית.
אתה נוטה "לקחת ללב" ולכך עלולות להיות השלכות חמורות על בריאותך.
הקפד לקחת פסקי זמן ממרוץ החיים - כמו חופשה וכן הקפד על תזונה נכונה.
השתדל להביט על חצי הכוס המלאה, ובאופן זה תמיד תוכל ליהנות מפרי מאמציך.
נסה לשמוח ולחייך לעיתים קרובות יותר.

מספר השם 5

אתה טיפוס תוסס ואוהב חיים.
אינך מסוגל לחיות חיים רגועים, מחפש כל הזמן גירויים חדשים ואתגרים מעניינים שיניעו אותך הלאה.
עליך לנהוג בצורה יותר סבלנית ולהאט את הקצב המטורף של חייך, על מנת שיהיו רגועים ושלווים יותר.
מתאים לך לעסוק במקצועות הדורשים עבודה עם אנשים.
השתדל להיות פחות אימפולסיבי ולרסן את הנטייה להתמכר לתאוות מסוגים שונים.
אם תמצא את האיזון בחייך, תוכל לנהל חיים מלאים ושלמים יותר שיקלו עליך את האינטראקציה עם הסובבים אותך.

מספר השם 6

אתה ניחנת במאגרים בלתי נדלים של נתינה לזולת, בעל חוש מפותח למוסר וצדק.
אינך יכול לסבול אי צדק ועוולת חברתיות מעוררות בך כעס.
אתה אדם פתוח בעל יכולת לחוש את הזולת.
מוכן לחלוק עם אחרים את מה שיש לך, גם אם יש לך את המעט שבמעט.
חשוב לך כיצד אתה נראה, יופי ואסתטיקה הם בראש סדר העדיפויות שלך.
אתה נמשך לבני זוג שהתכונה הבולטת אצלם היא עדינות, לעומת זאת תסלוד מאנשים וולגאריים וגסי רוח.
אתה דוגל בעבודה קשה ויסודית לצורך השגת מטרותיך, לעולם לא תלך בדרך הקצרה או בדרך של קבלת טובות הנאה.
המשפחה מאוד חשובה לך ואתה דואג לבני משפחתך יתר על המידה, לעיתים עד כדי הצרת צעדיהם.
במערכות יחסים חדשות אל תמהר להביע רגשות.
הצהרת כוונות, והיסחפות רגשית עשויות להביא לאכזבה.
סמוך על עצמך ואל תניח לאחרים לנצל את טוב ליבך או את הנטייה שלך לתת ולהשפיע מעצמך באורח בלתי נדלה על אחרים.
למד לתת במידה, שאם לא כן אתה עשוי למצוא את עצמך מנוצל על ידי החברה.

מספר השם 7

ניחנת במעלות רוחניות, ולכן יש לך יכולת לעזור לאנשים ולעצמך.
תכונה זו תוכל להעצים אם תמשיך ללמוד ולנצל אותה לטובת הזולת.
אינך זקוק לחברת אנשים כדי להרגיש שלמות והנאה.
אתה מספק לעצמך את מה שאתה זקוק לו: עניין, סקרנות וחקרנות.
הרוחניות שטבועה בך עשויה להשמיט את קרקע המציאות מתחת לרגליך, לכן היזהר מחקירה וריחוף בעולמות הנסתרים יתר על המידה.
עליך להיאחז היטב במציאות ובחיי היום כדי לתפקד, לשמור על שפיות ולמצוא שפה משותפת עם אנשים,
שלא ניחנו בכישורים כשלך.
חשוב לך לשמור על מידה של צניעות וענווה ולא להיתפס ליהירות או לתחושה שהינך יכול הכל.
זכור כי אתה יצור אנוש וגם כוחותיך מוגבלים.
נתב את כישוריך למען עצמך ולמען הזולת ותצא נשכר.

מספר השם 8

יש לך יכולת לקשר בין שני העולמות: החומרי והרוחני.
הצלחה חומרית חשובה לך מאוד ועל פיה אתה מודד את עצמך.
אינך נרתע מעבודה קשה, להיפך, עבודה קשה מאתגרת אותך.
התמדה וחריצות הן מילות מפתח אצלך, ואתה מאמין כי עבודה קשה תניב פירות בעתיד.
קיימת אצלך נטייה להפרזה והגזמה, גם כשאתה מתאר דברים, אם בעיני רוחך ואם בצורה מילולית, אתה נוטה
לגוזמאות.
נסה לרסן נטייה זו כדי לא לאבד את הקשר למציאות ועל מנת לא להוציא דברים מפרופורציות נכונות, מובן שגם אמינותך עשויה להיפגע, לכן חשוב שתנסה להיצמד כמה שיותר למציאות.
אתה שואף להגיע למעמד גבוה בחברה, זכור כי הרדיפה אחרי ממון עשויה להביא לאכזבה.
אל תשכח שהצד הרוחני חשוב לך, לכן דאג לטפח אותו, ונסה להאט את קצב חייך.

מספר השם 9

מספר 9 מבטא את האפשרות להגיע לשלמות.
השלמות באה לידי ביטוי בעיקר על ידי ביטול הרצונות המיידיים- הגחמות, למען עזרה והקשבה לזולת.
חשוב שתדע להעמיד את האחרים וצורכיהם בראש סדר העדיפויות שלך ולא להביט רק על הצרכים והאינטרסים
האישיים שלך.
אתה נמצא בדרגת רוחניות גבוהה ומחייבת.
נסה לצבור כוחות לעתיד, כי דווקא אתה הוא זה שלא נוטש את הזירה בזמנים קשים.
ההנאות והסיפוקים שלך בחיים באים לידי ביטוי דווקא במישור הרוחני ואינם כשל רוב בני אדם.
האושר והשלווה יהיו מנת חלקך ככל שתיטיב עם הזולת ותגיע לעולמות רוחניים גבוהים יותר.

מספר השם 11

אתה הוא איש של שלום, אוהב ושואף להשכין שלום ביקום כולו.
יש לך אידיאלים גבוהים ואתה מוכן לעיתים אף לסכן את נפשך למענם.
אנשים אוהבים את חברתך, אתה טיפוס כריזמטי היודע לרתום אנשים אחרים למאמץ להגשמת החלומות והחזון שלך.
הכוח והעוצמה הטמונים בך והיותך חדור למטרה מביאים את החברה לתמוך בך ללא עוררין ולמנות אותך ל"זקן השבט".
האנשים סביבך יודעים שאתה מסוגל לפעול למען מטרות נעלות ולדאוג לביצוען.
אתה מכיר ביכולת ובכישורים שלך, אך עליך להיזהר מחטא ההתנשאות, התנהגות יהירה תרחיק ממך חברים ואנשים שיכולים לעזור לך בדרך להשגת מטרותיך בחיים.
יחד עם זאת היזהר פן ינוצל כוחך לרעה על ידי אחרים.
עמוד על המשמר והיה ער לנעשה סביבך.

מספר השם 22

יש לך דרגת עליונות על מספר 4 ,למרות שבבסיס אתם שייכים לאותם היסודות.
ניחנת בכישורים להוביל, אתה בעל תושייה ודרגת אינטליגנציה גבוהה.
ניחנת בכושר מנהיגות וביכולת מניפולטיבית טובה.
יש בך תכונות של פוליטיקאי: אתה מתמיד בכל מה שאתה עושה, פועל ביעילות ובעל יכולת להוציא את העיקר מהטפל.
ניחנת בזיכרון פנומנלי, בהירות מחשבה ויכולת ניתוח גבוהה.
עליך להיות קשוב לצרכי הזולת ולתהליכים המתרחשים בחברה, כדי שתוכל לברר לעצמך יעדים ומטרות לביצוע,
שיעזרו לקדם את החברה.

 

וכבר אמרו חז"ל: "שם טוב משמן טוב"

והרי החובה של כל אחד מאיתנו להשתדל ולעשות טוב וחסד עם הזולת.

ואמרו חז"ל ששמו של האדם מתגדל בעולם מעצם המצוות שהוא עושה עם זולתו.

 

אני מודה לכם שהטרחתם עצמכם לכאן היום מקווה שתרמתי למידע הכללי שלכם בנושא זה.

 

שאלות לגבי שמות זיווגים סגולות -אפיון המזל האישי שלכם ע"פ חכמת הסוד אנא פנו לא.ד.מ. לפלאפון 5412620 052

 קונטרסים בנושאים: 

"חכמת המזלות"

"שם האדם"

"חלומות ופתרונם"

"בית הבחירה"

"ארון הברית"

"המנורה"

"עיר דוד"

חכמת הפנים

 

ניתן להשיג באתר במחיר של 20 שח" קודש להפצת התורה.

 היכנסו: למרכז העולמי ללימוד קבלה מובנית

תודה

 

web site by AV