חכמת הפנים והגוף על פי היהדות  צור קשר

 

היכנסו: למרכז העולמי ללימוד קבלה מובנית

פרשת "יתרו" שמות י"ח א'  - נגיעה מהרב אורייה זמיר

 
בפרשה זו , נעסוק בחיבור שבין התורה והקבלה, לבין אירדיולוגיה (איבחון ע"פ גלגל העין) כירולוגיה ושפת-חכמת הפנים. וב"ה בעתיד גם נפנה ללמידת קריאה בכף יד ע"פ הקבלה, כמו גם חכמת פנים ויתר החכמות . אין בשעור זה לימוד השפות והחכמות הנ"ל, אלא רק הצבעה על הקשר.
 
פסוק כ"א :
" ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלהים אנשי אמת שנאי בצע ושמת עלהם שרי אלפים שרי מאות  
 שרי חמשים ושרי עשרת ".
 
רש"י על שמות פרק י"ח פסוק כ"א
(כא) ואתה תחזה - ברוה"ק  שעליך:
 אנשי חיל - עשירים שאין צריכין להחניף ולהכיר פנים:
 אנשי אמת - אלו בעלי הבטחה שהם כדאי לסמוך על דבריהם שעי"כ יהיו דבריהם נשמעין:
 שנאי בצע - ששונאין את ממונם בדין.
 
אבן עזרא על שמות פרק י"ח פסוק כ"א
(כא) ואתה תחזה - כבר הודעתיך כי אנשי לשון הקדש אינם שומרים המלות רק הטעמים. על כן לא נחפש על חסר ומלא כאשר אפרש עוד. והנה הזכיר יתרו אנשי חיל. שיש להם כח לסבול טורח ולא יפחדו מהם. והנה כנגד אנשי חיל אמר משה כשהוא מספר הדבר הבו לכם אנשים. כמו בחר לנו אנשים כלם אנשים. ואמר יראי אלהים שאין להם יראה מאדם רק מהשם לבדו. וכנגדם אמר משה חכמים ונבונים. כי לא יתכן להיות ירא שמים כראוירק מי שהוא חכם. ואמר יתרו. אנשי אמת שאינם כזבנים. שונאי בצע. ממון. והם נודעים ככה למראה עיני אדם. וכנגדם אמר משה וידועים:
 
מצודות ציון, על שמואל ב' פרק ז' פסוק י"ז
(יז) החזיון - ענין ראיה, כמו (שמות יח כא): ואתה תחזה, ורוצה לומר ראיית הנבואה :
 
מצודות ציון, על מיכה ד' י"א
(יא) תחנף - תתחייב כמו ולא תחניפו את הארץ (במדבר ל"ה). ותחז - כמו ותחזה והוא ענין ראיה והסתכלות כמו ואתה תחזה (שמות יח) :
 
ספר מגלה עמוקות על התורה (פרשת ויחי)
וחכמת אדם תאיר פניו כי כל מעשיו של אדם ניכר במצחו וכל ענינים המבוארים בפ' ואתה תחזה וכמ"ש יעקב ליוסף ראה פניך לא פללתי שיהי' שלים בדויקנא דילי ועתה הראה אלקים או"תי על אותיות שלי שהיו מושלמין גם א"ת זרעך על את קיימא של בני בנים שלו וז"ס וילכו לראות א"ת עצמן א"ת צאן אביהם אותיות שהם מא' עד ת' נרמז במלת צא"ן צ"ירופי א"ותיות נ"קודות. ויבא יוסף א"ת דבתם רעה שראה בפרצופים אותיות שהיו מהרהרים באותן תלת דברים שחשד את אחיו ולקח בשלשתן ויעקב שראה שמושלם הוא באותיות שלו גם בניו גם בני בניו א' המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים וגו'. ארו"ר אפ"ם כ"י ע"ז ס"ת זמרי שעל זה אמר לפני זה בסודם אל תבא נפשי זמרי בן סלוא.
 
ויש עוד מובאות רבות מהמקורות, כמו שנראה להלן בזהר הקדוש (לשון הקודש).
ורבי אברהם אזולאי (סבו של החיד"א), פרש את דברי הזהר בספרו "אור החמה", שהוא ספר היסוד לכל החכמות הנ"ל (ועוד נביא ממנו בעתיד בע"ה)
.
וזה הזמן להזכיר שוב, כי אין אנו למדים כאן שעור בחכמת הפרצוף, או הקריאה בכפות הידים, והציפורניים, וגלגל העין ( כן, אין זו חכמה סינית או צ'רקסית או ע"ז אחרת, כבר לפני למעלה משלושת אלפי שנים למד משה את החכמות מיתרו חותנו. כך שהמקור לכל הינו בתורת האמת). אלא רק מקבלים מראי מקום וטעימה קלה. ועוד יבוא היום בע"ה שבו נרחיב גם לחכמות האלה ונהנה מהיכולות שיסבו לנו (למעוניינים, כבר פורסם שעור ראשון בחשבון קטן (נומרולוגיה קבלית).
 
נוכל לראות את הנגיעות הראשונות בזהר הקדוש

המשך..



פנים

פנים גבוהות - בעל מחלוקת. אינו מיושב בדעתו. ולא נקי כפיים.
פנים בנוניות ושמנות בצדדים - אוהב צדק ומשפט. מבין . שיעשה רצון כל אדם.
פנים עם הרבה בשר - לא חכם . שקרן. אינו מיושב בדעתו.
פנים יפות - רואה ושומר לעצמו. בלבו פנימה . איש חכם.
פנים קטנות - שמאי שקרן.
פנים קטנות ועגולות - תם. פחדן. חלש. אוכל אכחלה גסה. שכחן
פנים שמזיעות הרבה - איש שאוכל הרבה . גס בדעתו חם מזג.
אוזניים

אוזניים גדולות מאוד - סימן הן לשוטה . תם.פטפטן . עצל.
אוזניים ארוכות ורחבות - סימן לבעל לב טוב. יושה בישביל אחרים . ומשרת אחרים.
אוזניים קטנות - מלא חימה. וחכם גדול.
אוזניים קטנות מאוד - הוא שופך דמים. איש מדון. מסוכן .שיש להיזהר מפניו.
אוזניים שצמודות לראש - בעל יגון . דיכאוני ועצל.

עיניים

עיניים רחבות כמו הפנים - איש בליעל.
עיניים כעיניי חמור - שוטה ואיש עם אופי קשה.
עניים שננהרות להפתח ולהסגר - איש רמאי ולא נאמן.
עיניים אדומות - גיבור. עז נפש.
עיניים מבהיקות ומאירות - בעל מידות טובות. נאמן. ומהיר.
עניים שהולכות מכאן לשם - רמאי שקרן .
עניים שחורות עם כתמים אדומים - איש טוב.
עיניים שקועות מאוד - בעל מומים ופגמים וצריך להזהר ממנו.

חוטם

חוטם ארוך ויפה - דאגן . רגזן. ושקרן.
חוטם ארוך כלפי מטה - חכם . נאמן . בנסתר .
חוטם עקום - חכם לרע.שקרן.חלש. משנה דעתו מקצה לקצה.
חוטם רחב באמצעו - בעל גאווה . ולא יצליח.
חוטם גס כולו - אוהב ליפות ת דבריו. חכם לרע.

נחריים

נחריים דקיקים - בעליהם דקי מידות.
נחריים גדולים וקרובים לפה - חזק לב.
נחריים גדולים - כעסן.
נחריים קצרים - איש רע.
נחריים עבים - איש טיפש.

פה

פה קטן - רומז על איש שאינו מאמין לכל אדם. איש שלום .למדן .
פה רחב וגדול - איש מלחמה. איש חזק לב. ולא נאמן.

שפתיים

שפתיים גדולות - בעל לשון הרע. בעל מחלוקת. לא חכם
שפתיים דקות - עז פנים . שאינו מיושב.
שפתיים שאינם שוות - יותר תם מאשר חכם . מצליח לפעמים.
שפתיים אדומות - איש ישר . אבל ליצן.

ראש

ראש גדול מאוד - שוטה. ולא יודע.
ראש שרחב למעלה - גאוותן
ראש ארוך - לא בעל חוכמה . ולא רואה את עצמו.
ראש עגול - איש צנוע. בעל דרך.ובעל כבוד.

שיער

שיער גס - מורה על חוזק הלב ובריאות המוח.
שיער רך - קר לב ומיעוט התבונה.
שיער חלק ודק- פחדן. מוג לב. חלש. חי בשלום עם הבריות.
שיער עבה וקצר - מחזיק מעצמו ואף שאינו חכם.
שיער אדום - קנאי. רגזן. ודיבורו רע.
שיער חום - איש טוב ואוהב כבוד.
שיער שחור - איש טוב . מהיר זריז. שומר סוד.

שלמה לוי
 

דף הבית צור קשר  היכן הארון אבנים פילוסופיה וקבלה מזלות סיפור או מעשיה בית הבחירה בדיקת שמות וזוגיות שם האדם חלומות ופתרונם התיקון של התיקון